HWANG JUNG EUM

HWANG JUNG EUM DİZİLERİ



Hwang Jung Eum, benim çok sevdiğim bir bayan oyuncudur. Normalde kendi hemcinsim olan oyuculardan pek haz etmem. Ama Hwang Jung Eum'ı tanıdığım günden beri severim. Hem güzel ve şirin, hem de oyunculuk konusunda yetenekli. Şimdilerde Kore'nin aranan bayan oyuncuları arasında olan Hwang Jung Eum, yılda en az bir kere, güzel bir dizi çekerek bizi kendini görme şerefinden mahrum bırakmayan çalışkan da bir oyuncu.




Zamanında "Sugar" isimli bir şarkı grubunun üyesi olan Hwang Jung Eum, hakkında çıkan dedikodulara göre, gruptaki bir arkadaşıyla geçinemediği için şarkıcılık faaliyetlerini bırakıp oyunculuğa yönelmiş. İyi de yapmış bence, böylelikle biz de böyle bir güzellikten mahrum kalmamış olduk.


Kore'de bizdeki Kutsi, Keremcem gibi şarkıcılıktan oyunculuğa dönen ya da her ikisini de birlikte yapan çok fazla ünlü var. Şarkıcı olmaya çok erken yaşlarda başlıyorlar ve en fazla da otuz yaşına kadar şarkıcılık yapıp oyunculuğa yöneliyorlar. Herkesin kendi uzmanlık alanında elinden gelenin en iyisini yapması daha güzel tabi ki ama her iki alanda da başarılı iseler neden olmasın.



Hwang Jung Eum, 10 yıllık sevgilisinden ayrıldıktan kısa bir süre sonra, bir golfçü ile çıkmaya başladı. Ve ikili geçtiğimiz şubat ayında da jet hızıyla evlendi. Allah bir yastıkta kocaltsın inşallah :)

CAN YOU HEAR MY HEART (2010, MBC)





Hwang Jung Eum'ı tanıdığım ilk dizi. Benim enler listemde. Diziden önceden de bahsetmiştim.

Can You Hear My Heart için tık tık :)

Hwang Jung Eum'ın o yumuşak sesiyle dizide söylediği Good Person şarkısı için tık tık :)


Dizide Kim Jae Won'la çok uyumluydu. Aslında dizideki Pollyanna halleri biraz sinir bozucuydu ama yine de çok sevimliydi. Hwang Jung Eum'ın dizide dikkatimi çeken bir özelliği de, kısa saçlarıydı. Başlangıçta peruk taktığını düşünmüştüm. Çünkü Koreli bayan oyuncular ya erkek kılığına girmeleri gerektiğinde saçlarını kısa kestiriyorlar ya da yan rolde kötü kız olduklarında. Ancak Hwang Jung Eum dizilerde çoğunlukla kısa saçı tercih eden bir oyuncu ve yakışıyor da bence.









GİANT (2010, SBS)



Bu dizi birçok kişinin tavsiye ettiği, benim de sırf Hwang Jung Eum var diye başladığım, 60 bölümlük bir dönem dizisi. Yayınlandığı tarihte Kore'deki izlenme oranları da çok yüksek.

Dizi, zamanında tarla ve dutluk olan :), sonradan üzerine lüks semtlerin kurulduğu bazı arazilerin inşa hikayesini konu alıyor. Başında Kim Soo Hyun'un da aralarında bulunduğu çocuk oyuncular, karakterlerin küçüklük hallerini canlandırıyor.


Dizide olaylar biraz ağır ilerliyor. Ancak Hwang Jung Eum ile Joo Sang Wook'un aşklarının devreye girdiği kısımlar enfes. Jo Sang Wook'a bu dizide hayran kalmıştım. Hwang Jung Eum'ın abisi rolünü canlandıran Lee Bom Soo da zaten dizilerde intikam alsın diye yaratılmış.



Dizinin bu şarkısını da çok beğenmiştim.

Aerosmith- Crying ile mükemmel giden dizi klibi.





GOLDEN TIME (2012, MBC)




Bu dizi, Coffee Prince ve Pasta gibi dizilerden beğendiğim Lee Sun Gyun ve Hwang Jung Eum'ın bir arada olduğunu öğrenince büyük umutlar besleyerek başladığım ancak hayal kırıklığına uğradığım bir tıp diziydi.


Joo Won'u anlatırken de bahsetmiştim, ben Kore'nin tıp dizilerini pek sevmiyorum. Korelilerin çok gerçekçi yapmasından mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama kendimi hastanenin o kasvetli ortamının içindeymiş gibi hissediyorum.

Gerçi biz "Doktorlar"dan tıp dizisi izlemeye milletçek alışığız ama Korelilerin tarzları bizden çok farklı. Bir kere, daha ciddiye alarak yapıyorlar bu dizileri. Estetik cerrahinden tutun da psikiyatriye kadar her branş ayrı bir dizide konu ediliyor. Ayrıca izleyicilerin hepsinin tıp bilgisi olmadığı gerçeğini göz önüne alarak, dizilerde kullandıkları tıbbi terimlerin de açıklamasını alt yazıda veriyorlar.


Bu diziyi beğenmememin tek nedeni bir tıp dizisi olması değil aslında. Dizide, romantik sahne yok denecek kadar az. Dizi, hasta-doktor ilişkisinin ötesine geçememiş.

Kore dizilerinde romantik sahne izlemeye o kadar alıştım ki, konusu güzel bile olsa sırf aşk yok diye diziyi beğenmemezlik edebiliyorum.



FULL HOUSE TAKE 2 (2012, TBS/SBS PLUS)



No Min Woo ile mi ilgiliydi bilmiyorum ama bu dizi yayınlandığı dönem çok izleniyordu. Eğlenceli bir diziydi ama öyle mükemmel denebilecek düzeyde değildi. İzleyip gülüp geçilecek türden çerezlik bir diziydi bence. Rain ve Song Hye Kyo'lu Full House gibi bir efsaneyle kıyaslanamaz bile.



INCARNATION OF MONEY (2013, SBS)




İki sevdiğim oyuncu, Kang Ji Hwan ve Hwang Jung Eum, birlikte oynar da ben izlemez miyim. Dizide Hwang Jung Eum'a şişmanlık çok yakışmıştı. Kang Ji Hwan'ın, Kaptan Spark tarzındaki, tam olarak kesilmemiş algısı oluşturan saç şekli biraz gülünç durmuştu ama o da çok tatlıydı.






Dizide, I Sorry I Love You, Hello My Teacher, Emergency Couple gibi dizilerde oynayan Choi Yeo Jin de oynuyor. Ben Choi Yeo Jin'e bayılıyorum, neden bu kadar güzel bir kadını dizilerde başrol yapmıyorlar anlayamıyorum.






Giant ile aynı senaristin ürünü olan bu dizideki olaylar "Şişman Sevgilim" filmiyle neredeyse aynıydı. Hwang Jung Eum'ın kapının ardında Kang Ji Hwan'a aşkını ilan ettiği sahne ve Kang Ji Hwan'ın çatıda Hwang Jung Eum'ı kucaklayıp etrafında döndürdüğü sahne mükemmeldi.






Açıkcası bu dizide başka oyuncular oynuyor olsaydı izlemek istemezdim, sırf sevdiğim oyuncular olduğu için izledim. Keşke bu ikili daha farklı bir senaryolu dizide oynasalarmış.



Ivy- Memories Of You

Jang Jae In- The day for you





SECRET LOVE (2013, KBS2)




Ji Sung ile Hwang Jung Eum'ın birlikte yer aldığı ilk dizi. Bu dizide ikili gerçekten de uyumlu gözüküyordu. Burada ikisi de epey bir hırçın karakterleri canlandırıyor. Hwang Jung Eum'ın canlandırdığı karakterin başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmeyecek cinsten şeylerdi. Ama tabi aşk engel tanımıyor.

Navi -Incurable Disease



ENDLESS LOVE (2014,SBS)




Bu bir dönem dizisi. Konusu bana kasvetli gelmişti. Jung Hyun Ko'yu da severim, bu tip ağır adam rolleri de çok yakışıyor (Heartless City'de mükemmeldi.) ama konunun işlenişi çok sıkıcı olduğundan diziyi pek beğenmedim.



KİLL ME HEAL ME (2015, MBC)




Hwang Jung Eum ile Ji Sung'u tekrardan bir arada görme şerefine nail olduğumuz, senaryosu mükemmel ötesi olan dizi.


Bu dizi benim için oyuncularıyla, kurgusuyla 2015 yılının izlediğim en güzel dizisiydi.


Ji Sung'a bu rol cuk oturmuş. Hwang Jung Eum ise, bana bu dizide biraz değişmiş gözüktü. Daha bir kadınsıydı, daha olgun... Tabi artık o da orta yaşlara doğru adım atıyor.





Dizide kızın (aslında kardeşi olmayan) erkek kardeşi rolünde Park Seo Joon yer alıyor. Nedense Kore dizilerinde kızın erkek kardeşi biraz yakışıklıysa, bilin ki o, kızın gerçek kardeşi değil, kızı içten içe seven üvey kardeşi veya çocukluk arkadaşıdır.






Diziden daha önce bahsettiğim için fazla uzatmayacağım. Kill Me Heal Me için tık tık :)


SHE WAS PRETTY (2015, MBC)

 



Bu sefer "Kill Me, Heal Me" deki tatlı kardeşler, Hwang Jung Eum ve Park Seo Joon iki çocukluk arkadaşı olarak tekrardan bir araya geliyorlar. (Bu döngü sonsuza kadar devam etsin isteyenler el kaldırsın:) )




Yıllar sonra bu iki çocukluk arkadaşı buluşmak isterler. Ancak kız çocukluk haline nazaran çirkinleştiği için kendisinin arkadaşı tarafından beğenilmeyeceği hissine kapılır. Ve kendinden daha güzel olduğunu düşündüğü yakın arkadaşından kendi yerine geçmesini ister.




Siwon çok tatlıydı. Böyle gönlümün yardan da serden de geçmediği, esas oğlanı da ikinci oğlanı da sevdiğim dizilerde, esas kızı ortadan ikiye ayırıp, yarısını birinci çocuğa diğer yarısını da ikinci oğlana paylaştırıveresim geliyor. İçim hiç elvermiyor ne yapayım. :)





She Was Pretty de Siwon'un söylediği şarkı için tık tık :)






Bu dizi Türkiye'de de Seviyor Sevmiyor adıyla uyarlandı. Ben uyarlamaları pek sevmiyorum ama izlediğim kadarıyla eğlenceli bir dizi olmuş diyebilirim.



LUCKY ROMANCE (2016,MBC)




Webtoon yani Korelilerin internet çizgi romanından uyarlanan, Hwang Jung Eum ve Reply 1988'den tanıdığımız Ryu Joon Yool'un birlikte yer aldığı bu dizi benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Koreliler de benimle aynı fikirden olmuş olacaklar ki, dizinin reyting oranları da çok parlak değildi.

Dizide aşırı derecede batıl inançları olan bir kız, kendisinin tam zıttı aşırı gerçekçi olan bir adamla tanışır. Kız, hasta kardeşi iyileşsin diye kaplan yılında doğan bu adamı kullanmak ister ve olaylar gelişir.





Aslında toplumda bazı talihsizlikler yaşamış, umudu kalmayıp böyle hurafelerden medet uman, bu yüzden de bazı kötü niyetli kişilerce kullanılan birçok insan var. Bu açıdan hikaye çok güzel ama senaryo çok yetersiz kalmış. Dizi ilk birkaç bölüm sürüklüyor, sonra o heyecanını yitiriyor.

Dizideki teknolojik sahneler bana Rich Man Poor Woman'ı da hatırlattı. Ama Ryu Joon Yool bir Oguri Shun değil elbette.




Hwang Jung Eum'ın yeni dizilerini dört gözle bekliyorum.




Yoksa siz hala Hwang Jung Eum'ı izlemediniz mi? :)

Yorumlar