REPLY SERİSİ

ANSWER ME (응답하라 1997,1994,1988)




Answer Me ya da Reply 1997, 1994, 1988 serisi, bizdeki 'Seksenler, Doksanlar' dizileri gibi o döneme ışık tutan diziler. Aynı senarist ve yönetmenin ürünü bu dizilerde tema aynı; küçüklüklerinden beri bir arada yaşayan çocukların, yaş bluğa erince birbirlerine farklı gözlerle bakar hale gelmeleri. Bu konu bizdeki Çalıkuşu'nu andırıyor az da olsa.





Bu dizi serisinin kendine has sıcak bir komedi-romantik tarzı var. Diğer dizilerden ayıran en önemli özellik de bu bence. Dizide kullanılan farklı çekim teknikleri de diziye ayrı bir hava katmış.


Üç dizide de başrol kızımızın anne-babası rolünde aynı kişileri görüyoruz. Sung Dong Il ve Lee Il Hwa karakterleri, o kadar başarılı oynuyorlar ki, her dizide sanki başka kişileri izliyormuşuz havasına kapılıyorsunuz.


Bu diziyi bitirdiğinizde istemsizce 'meee'liyorsunuz. :)





REPLY 1997






Bu diziler silsilesinin ilki. 2012'de TvN kanalında yayınlanmış, 16 bölümlük bir dizi. 1997'de aynı liseye giden öğrencileri konu alıyor.


İlk olduğu için mi bilmiyorum ama benim favorim bu. Hem çok daha komik hem çok daha romantik. Sonunda kız kimle olacak diye çatlatmıştı beni. Seo In Gook da Eun Ji ile çok uyumluydu.
Başroller şarkıcı olunca birlikte şarkı söyletmeseler olmazdı. All For You şarkısı



Dizinin 1.bölümünde çalan Yangpa şarkısı için tık tık :)
Dizide çalan Deli Spice şarkısı için tık tık :)
Ode to my family için tık tık :)





REPLY 1994





Bu sefer senarist daha geriye gidip 1994'te üniversite öğrencisi olup da aynı pansiyonda kalan kişileri anlatıyor. Bu dizi 21 bölümlük. Ve diğer Kore dizilerinin aksine bölüm süresi epey bir uzun.


Bu dizinin aynısı bizde daha önce çekildi aslında. "7 Numara" diye bir dizi vardı. Orada da 4 şehirli kız 3 taşralı erkek öğrenci bir evde yaşıyorlardı. Aynı onun tadında sıcak bir dizi bu da.



Ssıregi(çöplük)Oppa da Çilbong da erkek fatma rolündeki Go Ara da çok iyiydi. İkinci oğlan o kadar tatlıydı ki senaristler son dakika golü atıp onu mu damat yapacaklar acaba diye düşünmüştüm.


Sung Shi Kyung'un To You şarkısı için tık tık :)



REPLY 1988



Bu dizi ise, 1988'de aynı mahallede yaşayan 5 aileyi konu alıyor. Dizi diğerlerinin aksine gençlik dizisinden çok ailecek izlenecek türden. Yapımcılar bu diziyle biraz da acumma ve acuşşilerin dikkatini çekmek istemişler anladığım kadarıyla.

Dizinin süresi, Reply 1994'te olduğu gibi, çok uzun olmasına rağmen, başrol gençlerin olduğu sahneler çok azdı, onları daha çok görmek isterdim açıkçası.


Ancak içlerinde en çok duygulandığım dizi buydu. Dizinin en son sahnesinde hüngür hüngür ağladım. Ama duygulanmam yaşanan aşktan dolayı değildi.


Dizide romantiklik yok denecek kadar az. Aile, komşuluk ve arkadaşlık daha ön planda. Anne ve babaların çocukları için nasıl fedakarlık ettikleri, ortanca çocuk sendromu, komşuluk ilişkileri anlatıldığında gözümde kendi hayatım canlandı. Korelilerin komşuluk, aile gibi konularda bize ne kadar benzediklerini bir kez daha anlamış oldum.




Ve benim Reply 94'te beklediğim golü senaristler burada attılar. Finali o kadar anlaşılmazdı ki, dizi bitti ben hala "Yok ya kız diğeriyle olacak."diyordum.

Çok hızlı ve abuk subuk yazılmış bir sondu. Sırf izleyiciyi ters köşe yapmak için son anda senaryoyu değiştirmeye karar vermişler zannımca. Başta bizi diğer oğlana ısıttılar sonra da kızı başka çocuğun kollarına attılar. Bu yüzden Reply sıralamasında en sona attım bu diziyi.







Reply 1988'de çalan Kim Hyun Shik'in sarang sarang sarang şarkısı için tık tık :)


Kim Feel ve Kim Chang Wan şarkısı için tık tık :)





Reply 1994 ve 1988'de şarkılarına sık sık yer verilen Lee Moon Sae için tık tık :)



Bir dizi yapmak istesem Reply serisi gibi insanın içini ısıtan türden bir dizi yapmak isterdim.



Yoksa siz hala Reply serisini izlemediniz mi? :)


Yorumlar

byhn dedi ki…
Merhaba Şimal Yıldızı; ilk izlediğim reply 1997 idi. Çok çok sevmiştim. Zira ben liseden 1997 de mezun olmuştum. Tarih den de anlaşıldığı gibi 37 yaşında bir ablanım kore dizileri ve kpop kendimi daha mutlu ve genç hissetmemi sağlıyor :) Sonra 1988 e başladım. ilk önce bölümlerin 80-90 dk. olduğunu görünce çok uzun geldi ama ilk bölümü izler izlemez bayıldım diziye. Çok samimi sıcak komik hüzünlü romantik... her şey var. Daha 8. bölümdeyken, dayanamadım görsellerden final bölümü resimlerine baktım ve kocasının kim olduğunu gördüm. Ben desteklediğim rolün ikinci adam çıkmasından dolayı çok üzülüyorum, önceden haberdar olursam daha rahat izliyorum ve başrol olan erkeğe de başka gözle bakıp desteklemeye başlıyorum :) Kim Jung‑hwan ı mutlu sonda görmek için de lucky romance a başladım. Sonuna rağmen çok sevdiğim şimdi bile özlediğim nadir dizilerden 1988. Şimdi reply 1994 e başladım. 1997 ve 1988 daha çok sevmiştim bakalım sonun da 1994 de diğerleri kadar beğenecek miyim? Bu arada bende Kayseriliyim. l0. sınıf kızım var o da kpop ve kore dizilerini seviyor ona da Erciyes ü. deki kore dili ve edebiyatı bölümünden bahsettim senin bloğun da görünce onun da ilgisini çekti. Yaz tatilinde bloğuna o da bakabilir. İyi günler....
Şimal yıldızı* dedi ki…
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bölümümle ilgili merak ettikleriniz olursa sorabilirsiniz.
Adsız dedi ki…
merhaba, dizileri sırayla izledim:97-94 ve 88. en çok 94ü izlerken eğlendim. bana biraz da lise yıllarımda izlediğim "7 numara" dizisini hatırlattı bu aynı pansiyonda kalan çaylak üniversiteliler:)) kendi çocukluk yıllarımızın ve anılarımızın da duygusal tesiri var herhalde, bende en çok iz bırakan kore dizisi bu, reply me 94:):)

94 ve 97 de başrolün kocasını tahmin edemedim. 88e gelirsek başlarda kocasının şapşik hallerinden kim olduğunu emin olamasam da tahmin ettim ve 17 yada 18. bölümde geçen öpücük sorusuyla kesin emin oldum:)) çok son anda karar verilmiş bir aday gibi görünmedi bana. daha duygusal bir diziydi 88, ilişkiler ve değerler anlamında, çok duygulandım izlerken. 70ler serisinde görüşürüz demişlerdi, bakalım çekmişler mi? :) :)
Şimal yıldızı* dedi ki…

Evet bana da 7 numarayı hatırlatmıştı. Zaten Kore'de hasukcibleri anlattığım yazıda (bakınız: https://simalyildizikore.blogspot.com/2016/08/hasukcib.html ) da
bahsetmiştim.

Teşekkür ederim yorumunuz için :)
Unknown dedi ki…
Merhaba Şimal Yıldızı. Sana bir şey sormak istiyorum.Reply1988 dizisinde çalan bir şarkının ve söyleyeninin adını bana söyler misin? Hani şu sözlerinde MAREYOV denen şarkıdan bahsediyorum . Teşekkür ederim.
Unknown dedi ki…
Merhaba Şimal Yıldızı. Sana bir şey sormak istiyorum.Reply1988 dizisinde çalan bir şarkının ve söyleyeninin adını bana söyler misin? Hani şu sözlerinde MAREYOV denen şarkıdan bahsediyorum . Teşekkür ederim.
Şimal yıldızı* dedi ki…
bir video adresi gönderirseniz hagi şarkı olduğunu bulmak daha kolay olur
Unknown dedi ki…
Ben buldum o şarkıyı sağol yine de .Şarkının adı : LEE JUCK / DON'T WORRY imiş . Şimdi en favori şarkılarımdan biri.
Adsız dedi ki…
Ben buldum o şarkıyı sağol yine de .Şarkının adı : LEE JUCK / DON'T WORRY imiş . Şimdi en favori şarkılarımdan biri.
Şimal yıldızı* dedi ki…
Sevindim sizin adınıza. Ben dinleyeyim merak ettim hangi şarkıymış. :)