ÜNLÜ KORELİ SENARİST KIM EUN SOOK DİZİLERİ

KIM EUN SOOK



Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz demişler. Ben de ne zaman bir diziyi veya filmi izlemeye başlayacak olsam, önce senaristine ve yönetmenine bakar öyle izlerim. Kore dizilerini izleye izleye de Koreli senaristlere iyice aşikar oldum. Kim Eun Sook da sevdiğim Koreli senaristlerin başında yer alan isimlerden biri. O bir nevi Kore'nin Birol Güven'i, Burak Aksak'ı. Kadının her dizisi Kore'de olay oluyor, reytingleri silip süpürüyor. (Yüzde yirminin altına inen dizisi yok neredeyse!) Onun dizisini alan kanal yaşadı. Her senarist gibi onun da bir tarzı var. Genelde çok bilinen Amerikan dizilerinin konularını uyarlıyor. Kendini sürekli yenileyen ve her dizisinde farklı teknikler kullanmayı seven bir senarist Kim Eun Sook. Onun dizilerinde değişmeyen tek şey ise, konuşma hızlarına yetişemediğimiz, esprili dil kullanan, açık sözlü ve gerçekleri dan diye yüzümüze vuran karakterler. Kim Eun Sook dizilerini izlemeye başlamadan önce dizinin konusuna falan bakmaya gerek yok bence. Her dizisinde mutlaka dumura uğratan bir hikaye izleme ihtimaliniz yüksek. Ben sıfır beklentiyle izlenen dizilerin daha çok sevileceği kanaatindeyim. Kim Eun Sook dizilerinin sevmediğim yönü de dizilerinin daha başlamadan fazlaca reklamı yapılıp şişiriliyor olması. Zaten Kim Eun Sook yapacaksa güzel yapar, cila yapmak çok da gereksiz bence. (Benim yaptığım ne şimdi!) Kim Eun Sook'un bir özelliği de çöpçatanlık! Evet, doğru okudunuz çöpçatanlık! Çünkü her dizisinde mutlaka başrollerin sevgili olduklarına dair dedikodular yapılıyor. Ancak bu ilişkiler de dizileri daha çok izlensin diye oyuncuların bilerek yaptığı bir şey mi artık nedendir bilinmez çok uzun sürmüyor. (Bu da benim komplo teorim tabi.) Kim Eun Sook, dizilerinin birkaç bölümünü yurt dışında çekmeyi seven de bir senarist. Lovers in Paris dizisi, Fransa'da; Lovers in Prague, Çek Cumhuriyeti'nde; Lovers, Çin'in Hainan Adasında; On Air dizisi, Tayvan'da; The Heirs, ABD'de; DOTS, Yunanistan'da, Goblin ise Kanada'da çekildi. Kim Eun Sook Goblin'i aslında Türkiye'de çekecekmiş ama vazgeçilmiş. Descendant Of The Sun da karşı kıyımız Yunanistan'da çekildi. Bizim ülkece şansımız yok zaten. Kore dizileri bizim de azıcık turizmimize yarasa! Kardeş ülke falan diyorlar ama iş Türkiye'nin yararına bir şey yapmaya gelince yok!

LOVERS (2006)

Benim ilk izlediğim Kim Eun Sook dizisi Lovers'tı. Dizi 2006 yapımı ancak bizde çevirisi yanlış hatırlamıyorsam 2008'de yapılıyordu. Ben de o zamanlar keşfetmiştim. Hatta o zamanlar kaplumbağa hızında yapıldığı için çevirisini bekleyememiş tam anlayamasam da İngilizce alt yazılısını izlemiştim. Bakınız: Eskiden Kore Dizilerinin Altyazı Çevirileri Dizide bir mafya babası adamla plastik cerrahın aşkı anlatılıyor. Böyle mafya babası falan deyince, benim geçenlerde izleyip de büyük hayal kırıklığına uğradığım Black Mass (Kara Düzen) gibi karamsar bir polisiye film gelmesin aklınıza. (Johnny Deep hayranı olduğumu da söylemiş miydim?) Bu dizi eski bir dizi olduğu için görüntü kalitesi çok yüksek değil, ayrıca da biraz orta yaşa hitap ediyor ama bence sırf adamın kıza siper olduğu sahneler için bile izlenir. Dizinin başrol oyuncuları Lee Seo Jin Ve Kim Jung Eun o dönemler gerçek hayatta da sevgiliydiler. Dizi belki de bu yüzden güzel. Ben aralarındaki uyumu beğenmiştim, keşke hiç ayrılmasalarmış.

LOVERS IN PARIS (2004)





Lovers Serisi (Lovers in Paris, Lovers in Prague ve Lovers) Kim Eun Sook'un çıraklık dönemi dizilerinden. Lovers in Paris, Kore'de yayınlandığı dönem izlenme oranları tavan yapmış. Yüzde altmışa yakın izlenme oranı her diziye nasip olmaz! Kore'nin gelmiş geçmiş en yüksek oranlı reytingine sahip 11 dizisi arasına girmeyi başarmış. Ben bu dizide Park Shin Yang'ı görünce keşke esas oğlan o değil de Lee Dong Gung olsaymış diye düşünmüştüm ama diziyi izleyip de oyunculuğunu görünce neden onun başrol olduğunu anladım. Bu dizi aslında klasik konulu bir Kore dizisi. Son dönemlerde Koreliler olabildiğince değişik konuda dizi yapmaya çalışıyor o yüzden böyle eski Kore dizilerini izlerken sıkılabilirsiniz.

THE CITY HALL (2009)



Kim Sun Ah Kore'deki orta yaşlı hanım teyzelerin yani "ajumma"ların sorunlarını en iyi şekilde yansıtan oyunculardan biri. Bu yüzden de tahminimce Kore'de Kim Sun Ah ve Cha Seung Won'un ajummalardan oluşan hatrı sayılır bir hayran kitlesi var. Bu dizi de belediyede yaşanan olaylar ve siyasette kadının yeri konusunu ele alan ve Kore bürokrasisinin nasıl işlediği konusunda fikir sahibi olmamamızı sağlayan bir dizi. Bence öyle ahım şahım bir dizi değil.

SECRET GARDEN (2010)



Secret Garden bizdeki "Asmalı Konak", ne bileyim "Bir İstanbul Masalı" gibi (Çok eskilere gittim değil mi?) Kore'nin efsaneleşmiş dizilerinden bir tanesi. Koreliler bu diziyi çok sevdiler. Hatta bu diziden sonra da birçok dizi ve programda Secret Garden'a gönderme yapıldı. Halen de yapılmakta. Bu dizinin Türk Koreseverler arsında da çok büyük hayran kitlesi var. Ben bu Secret Garden ilgisinin sebebini çözemedim açıkçası. Böyle yazınca Secret Garden hayranları bana çok kızacaklardır ama Secret Garden benim için özgün romantik sahneleriyle hatırladığım, masalımsı çağrışımları olan orta kararda bir dizi. Ben bundan çok çok daha etkileyici Kore dizileri olduğu kanaatindeyim. Ama bu diziyi izlemedim derseniz de eksik sayılırsınız benden söylemesi.Tabi Kim Eun Sook bu dizide de oluşturduğu karakterlerle farkını ortaya koymuş. Özellikle Hyun Bin'in obsesif kompulsif kişiliği ve burnundan kıl aldırmayan halleri her dizide bulunmayacak cinsten. Dizide Ha Ji Won ile hayal aleminde yaşadığı aşk ilişkisi mükemmel.

A GENTLEMAN'S DIGNITY (2012)





Her Koreseverin kendine göre oluşturduğu sevdiği dizilerden oluşan bir dizi listesi vardır. Benim de bu listede üst sıralara koyduğum bir dizi Gentleman's Dignity (Erkeklik Şerefi). Kore'nin bir nevi Sex and The City'si. Kore dizilerinin yüzde sekseninde gençlerin hikayeleri anlatılır. Bu dizi ise, 40'lı yaşlarda olan ama akılları hala ergenlik çağlarında kalmış dört adamın başından geçen komik hikayeleri anlatıyor. Dizinin oyuncu kadrosunda da Kore'nin tecrübeli isimleri yer alıyor. Normalde ben dizileri atlaya hoplaya izlerim ama bu dizinin her sahnesini en az iki kere başa sardırarak izlemişimdir. Bu diziyi izlerken kahkaha atmanız garanti. Bizde de Kiraz Mevsimi dizisi bu diziden esinlenilerek oluşturulmuş.

THE HEIRS (2013)




Beni en çok şaşırtan Kim Eun Sook dizisi. Çünkü bu diziden önce hep Kim Eun Sook'un orta yaşlıları anlattığı dizileri izledim. Bu dizi ise genç izleyici kitlesine hitap ediyordu. The Heirs yani Mirasçılar, 2013 yılının olay olan dizilerinden. Kore'nin Gossip Girl'ü, The O.C.'i... Bu diziden daha önce bahsetmiştim. The Heirs ve Lee Min Ho'nun diğer dizileri için bakınız :)

DESCENDANTS OF THE SUN (2016)



Kim Eun Sook'un ustalık dönemi eserlerinden. Dizinin detaylı yorumu için bakınız :)

GOBLIN (2016)



Kim Eun Sook'un ustalık dönemi ikinci dizisi. Bu dizinin detaylı yorumu için de bakınız
Kim Eun Sook çıtayı o kadar yükseltti ki bundan sonra nasıl bir dizi yazacağı merak konusu. Yoksa siz hala Kim Eun Sook dizisi izlemediniz mi?

Yorumlar

Erhun dedi ki…
Kim Eun Sook un yeni ustalık dönemi dizileri de var mı artık 2020 deyiz
Adsız dedi ki…
The King: Eternal Monarch izliyorum şu an EFSANE