ESAS OĞLANIN ESAS KIZDAN KÜÇÜK OLDUĞU KORE DİZİLERİ

Aşkın yaşı yok mudur gerçekten de?
Biz kızlar çoğunlukla hem korunup kollanmak istediğimizden, hem de erkeklerin kızlara göre daha geç olgunlaştığını düşündüğümüzden, kendimizden yaşça büyük olan erkeklerle birlikte olmak isteriz. Tabi kendimizden küçüklerle olmak istemememizde "Elalem ne der?" düşüncesi de etkilidir hiç kuşkusuz.
Erkekler için ise, çoğunlukla yaşın hiçbir önemi yok gibi görünür. Bunun altında yatan gerçek psikolojik neden nedir bilmiyorum ama bana göre bazı erkeklerin kendilerinden yaşça büyük kızlardan hoşlanmalarının sebebi, anne şefkatine fazla ihtiyaç duymaları.Yine de çok büyük konuşmamak gerek. Sonuçta gönül bu ota da konar... yok yok bu buraya hiç olmadı :)Bu konuda Hollywood epey film yaptı. Amerika yapar da Kore bu konuya parmak basmadan durur mu hiç? Bu tip Kore dizilerinde bir yanda kendinden yaşça büyük kıza aşık olup direten erkek, diğer yanda da bu kendinden yaşça küçük erkekten hoşlanmakla birlikte çevrenin eleştirmesinden çekinip aşka direnen kızlar bulunur. Bu dizilere hep ön yargıyla başlıyorum ama sonrasında bayılıyorum. Bakalım bu diziler hangileriymiş:

HELLO MY TEACHER (2005)


İlk izlediğim Kore dizilerinden biri olan Hello My Teacher, benim enlerim arasında. Gong Yoo'ya bu dizide görür görmez vurulmuştum. Bu dizide sevgili Gong Yoo'cuğum Amerika'dan yeni dönmüş yakışıklı ve ailevi sorunlarından ötürü de azıcık asabi bir lise öğrencisi. Bir zamanlar onun gibi serserilik yapan Gong Hyo Jin de bu kanı deli akan gence göz kulak olmaya çalışan tazecik bir sınıf öğretmeni. Başlarda Gong Yoo ve kankileri öğretmenlerine az çektirmiyorlar, sonra ise bu haylaz çocuklar öğretmenlerinin çabasını görüp dize geliyorlar. Etik açıdan bakarsak, bir öğretmenle, hele de bayan bir öğretmenle, öğrencisinin ilişkisi gayri ahlaki gözükebilir. (Ki Türkiye'de böyle bir dizi yapılsa Aşk-ı Memnu ayarında bir şey çıkarırlardı!) Ama Kore bunu çok güzel anlatmış.
Bakınız: Goog Yoo'nun aşkını tüm dünyaya ilan ettiği sahne. Only You şarkısı müthiştir.

MY NAME IS KIM SAM SOON (2005)




Kim Sun Ah, bu tip diziler için biçilmiş kaftan. Azıcık çirkin ama idare edeceğiz artık. Zamanında Kore'de reyting rekorları kıran bu efsane dizide de bizim Kim Sam Soon, 20'li yaşların son demlerini yaşayan bir pastacı. Kendisinden 3 yaş küçük Hyun Bin'in sahibi olduğu bir restoranda çalışmaya başlıyor. Sevgili taklidi yapıp kedi köpek gibi didişiyorlar. Sonra da birbirlerine aşık oluyorlar. Bakınız: Dizideki Tuvalet sahnesi

WHAT'S UP FOX (2006)




Benim çok geç fark ettiğim daha çok ilgiyi hak etmesi gereken bir dizi. Dizide 30 yaşını aşmış ve o yaşa kadar da ciddi bir ilişkisi olmamış başrol kızın rahminde tümör olduğunu öğrenince dünyası başına yıkılır. O sırada bu kızın çocukluk arkadaşının 20'li yaşlardaki kardeşi yurt dışından dönmüştür. Bu oğlan, kızın elinde büyüdüğünden, kızımız bu oğlanı hala küçük bir çocuk olarak görmektedir. Bir gün kız sarhoş olur ve oğlanla bir gece geçirir. Oğlan ısrarla o gecenin sorumluluğunu almak ister. Kız ise, hem yaş farkını düşünerek hem de ailesi ve arkadaşından çekinerek oğlanı şiddetle reddeder. Sonra da aşk kazanır. :) Bilmiyorum diğer kızların başına böyle olaylar geliyor mu ama çocukluğunu bildiğim erkeklerle sonradan karşılaştığımda ve onların o eski tanıdığım (sümüklü) çocuklar olmadığını gördüğümde ben tıpkı bu dizideki gibi hissediyorum. O yüzden de diziyi izlerken bu durum çok insani gözüktü bana. Çirkin çocuklara güzel davranın kızlar. :)

DA JA'S SPRING (2007)

Her kızın aklında "30'uma basmadan evleneyim." düşüncesi vardır. Bu 30 yaş sınırını aşınca da ne yazık ki çevrenin kızlara karşı bakışı değişir ve evde kaldı yorumları yapılmaya başlar. Kore'de de durum bizimkiyle aynı olacak ki, bu dizide bu çevre baskısından bunalan kariyer sahibi kızımız kendisinden yaşça küçük bir delikanlıdan sevgili rolü yapmasını ister. Lee Min Ki burada çok karizmatik. Chae Rim'i ilk kez bu diziyle izlemiştim. Saçları çok ayrı bir hava katıyor kadına. Bir Korelinin gözlerinin bir Türk'ten daha büyük olabileceğini de bu kadında gördüm. Bir de kaşına kadar eyeliner çekmesi yok mu? Biri bu kadına uyuyunca makyajın, özellikle de o eyelinerın, silineceğini öğretsin. Ve o maşalı saçlar nasıl oluyor da hiç bozulmuyor? Banyoya giriyor çıkıyor, uyuyor kalkıyor, saç hep aynı! Bence bu dizide kızların yaş korkusu, beyaz atlı prensi bekleme hayalleri, özgürlük istekleri ve çevrenin baskısı çok iyi yansıtılmış. Dizinin özellikle ilk 10 bölümünde çok eğlendim. İlk karşılaşmaları çok güzeldi. Hele kızın hayal gücü yok mu? Diğer dizilere gönderme yapmaları da bitirdi beni. Arada birkaç bölüm duraklama oldu, sonlara doğru da drama bağladılar. Bir de şu Kore dizilerinde illa bir Amerika çıkarıyorlar ya, beni illet ediyorlar. Aileleri kabul etmişken, birbirlerini bu kadar seviyorken kız nedensiz yere Amerika'ya gitti. Açıkçası genç olsa diyeceğim ki tamam hayallerini gerçekleştirmeli. Ama Amerika'ya gitmesi hayatını değiştirecek kadar önemli değilken, çocuğu bırakması çok anlamsızdı. Hayır yani madem gideceksin çocuğu da götür bari. Ne biçim aşıksın sen. Seviyorsan azıcık fedakarlık et değil mi? Madem 33'üne kadar beklemişsin bu çocuğu, neden bir iki yılını daha onsuz geçiresin ki? Böyle eleştirdiğime bakmayın siz. Dizi gerçekten de eğlenceli.

I DO, I DO (2012)




Bizim Suna'nın bu diziler için biçilmiş kaftan olduğunu boşuna söylemedim. Kariyerinin doruk noktasında bir ayakkabı tasarımcısı olan Kim Su Na, kendinden yaşça küçük oğlanın birinden kazara hamile kalır. Devamında da hikaye başlar.

MODERN FARMER (2014)



Bu dizi diğer dizilerdeki yoğun aşkın aksine daha komedi ağırlıklı bir dizi. En güzel köy dizisi benim gözümde. Bizde de bu tip Ege dizileri yapılır her yaz. Ama hiçbiri bu dizinin eline su dökemez. Zamanında rock yıldızı olan Lee Hong Ki'ye miras olarak köyde bir arsa kalır. Parayı ihtiyacı olduğundan gidip o köye yerleşen Lee Hong Ki köy yaşamının sandığı kadar kolay olmadığını anlar. Köyün güzel mıhtarı! aynı zamanda Lee Hong Gi'nin çocukluk arkadaşı, Lee Hani de Lee Hong Ki'ye köy yaşamına uyum sağlamasında yardımcı olur. Modern Farmer deyince aklıma gelen tek şey kençanayo kençanayo :) Bakınız Türkiye'ye de böyle hem eğlendiren hem öğreten bir dizi lazım!

WITCH'S ROMANCE (2014)


2014'ün güzel dizilerinden bir tanesi. Bu dizi My Queen isimli bir Tayvan dizisinden uyarlanmış. Uhm Jung Hwa, kırklı yaşlarına girmeye hazırlanan bir kariyer kadını rolünde. Kendinden yaklaşık olarak 15 yaş küçük bir afeti devranla (Park Seo Joon oluyor kendileri) tanışır. Aralarında etkileşim olur. Ancak Uhm Jung Hwa tipik kadın mantığıyla düşünerek (ben ortaokuldayken o kundaktaydı, ben lisedeyken o emekliyordu, ben üniversitedeyken o daha yeni okula başlamıştı vs.) kendini geri çekmeye çalışsa da oğlanın rüzgarına kapılır gider. (Kapılmasa ayıp olurdu zaten)

ANGRY MOM (2015)



Bizdeki "Aliye"nin komik Kore şubesi olan bu dizide de Kim Hee Sun, kızı için okula öğrenci kılığında girip okulda dönen dolapları çözmeye çalışan bir anne rolünde. Onu bir anne değil de normal bir öğrenci sanan bazı zavallılar da onun peşine takılıyor. Kim Hee Sun, Kore'nin uluslararası alanda üne sahip oyuncusu olduğundan ben ondan böyle basit bir dizide oynamasını hiç beklemezdim açıkçası. Bu yüzden biraz hayal kırıklığına uğradığımı belirtmeliyim. Herhalde insanları biraz eğlendirmek istemiş. Kadın kırkına merdiven dayadı ama hala bir lise öğrencisi kadar taş! 

BONUS: Bu da Japon severlere gelsin.

KYOU WA KAISHA YASUMIMASU (2014


Bu dizide de kızımız, 30'lu yaşlarında ve o zamana kadar eline erkek eli değmemiş bir işkolik. Şirketinde çalışmaya başlayan kendisinden 9 yaş küçük stajyer bir oğlanla (bu tip dizilerin yüzde 70'inde olduğu gibi) aynı yatakta gözlerini açar. Sonrasında oğlan kızın peşini bırakmaz ve sevgili olurlar. Ancak kız oğlanın etrafında dönen genç kızları gördükçe ister istemez yaşlılık triplerine girer. Sonrasını da siz izleyin.

Yoksa Siz Hala İzlemediniz Mi Bu Dizilerden Birini?

Yorumlar

Unknown dedi ki…
KYOU WA KAISHA YASUMIMASU tr altyazılı izleme bulamıyorum
Unknown dedi ki…
KYOU WA KAISHA YASUMIMASU tr altyazılı izle yemiyorum sitesi varmı izleye bilcegim
Şimal yıldızı* dedi ki…
Merhaba. O diziyi yıllar önce Yeppudaa'dan izledim diye hatırlıyorum. Ancak Yeppudaa sitesi birden adeta yok oldu. Uzun zamandır Japon dizileri izlemediğim için şu an nerede vardır bilemiyorum.