JOO WON



Joo Won'u anlatmaya kelimeler yetmez. Her dizisi birbirinden güzel. Bir dönem" reyting prensi" olarak anılıyordu. Her dizisinde farklı bir karaktere bürünmeyi başarıyor.


(Bu Joo Won'u Çağatay Ulusoy'a benzeten tek kişi ben miyim acaba?)





BREAD, LOVE AND DREAMS (Baker King, Kim Tak Gu)



Joo Woo'nun izlediğim ilk dizisi "Kim Tak Gu"ydu. Zaten Joo Won'un da ilk dizisi bu. Benim en iyiler listemde olan bir dizi. Kore'de izlenme rekorları kırmış. (%40'ları görünce aklım uçmuştu.)

Türkiye'de de uyarlanmış biçimi Show TV'de, "Aşk, Ekmek Ve Hayaller" adıyla yayınlanmıştı. Ancak beklenen ilgiyi görmemiş olacak ki yayın serüveni pek uzun sürmedi.

Dizide Joo Won ile Eugene'nin 'hırs küpü' halleri çok iyiydi. Hatta dizinin adı "Aşk, Nefret Ve Hayaller"de olabilir diye düşünmüştüm. :D

Bu dizi Yoon Shi Yoon'un da "Kim Tak Gu" olarak ünlenmesini sağlamış. Eugene'e de bayılıyorum. Oynadığı her dizinin hakkını veriyor.






Lee Seung Chul- That Person (그 사람)





Lee Seung Chul için tık tık :)


OJAKGYO BROTHERS (OJAKGYO KARDEŞLER)


"Ojakgyo Brothers" bölüm sayısı fazla olması sebebiyle korkularak yaklaşılan dizilerden. Zira 16-20 bölümlük dizilere alışmış bünyelere 58 bölümün şok etkisi yaratması normal tabi.



Kore'nin uzun soluklu dizileri ya tarihi diziler (Ki bu dizilerde, ilk 5-10 bölüm çocuk oyuncular karakterlerin küçüklük hallerini canlandırır. Genelde anlatılan hikaye çok yoğun olur, çok fazla olay yaşanır.) ya da böyle kalabalık aile dizileri oluyor. Ben birçok aile dizisi izledim ama bu dizinin bana verdiği tadı alamadım.

Dizi 4 erkek kardeşin ailesiyle ve kadınlarla olan ilişkilerini konu alıyor. Aslında bu kardeşlerin hepsi tanıdık yüzler, hepsinin hikayesi de birbirinden eğlenceli. Bu dizinin de reytingleri çok yüksekti.




Ben diziye Joo Won için başlamıştım. Burada Joo Won bir polisi, UEE de zengin üniversiteli bir kızı canlandırıyordu. Uee'nin de oyunculuğu çok iyiydi. İlk karşılaştıkları sahneye bayılmıştım. Gerçi ikisinin olduğu her sahneyi başa sardıra sardıra izlemiştim. İyi ki bu diziye çocukluk halleri falan eklenmemiş.

Joo Won, Kim Tak Gu'da ne kadar hırçınsa bu dizide o kadar ana kuzusu

Her hali tatlı ya bizim civanın 

Joo Won'un dizide söylediği şarkı için tık tık :)






Diziyi anlatan hoş bir şarkı dinlemek için tık tık :)


BRİDAL MASK (GAKSİTAL)



Bu dizi aşırı derecede tarih kokan bir dizi. Japon işgali dönemi anlatılıyor.Korelilerin işgal güçlerine karşı takındıkları tavır ön planda. Bu dizinin de reytingleri yüksek olduğundan bölüm sayısı arttırılmıştı.

Dizideki başrol kıza pek kanım ısınamadığından ben beğenmedim bu diziyi. Aslında biraz erkek dizisi demek yerinde olur. Dizi yayınlandığı dönem birçok erkek Kore fanı bunun izliyordu, oradan biliyorum. Öyle tatlı tatlı romantik komedi izlemek isteyenlere bu dizi birkaç numara büyük gelebilir. Romantik sahneleri az malesef. Gönül dizilerde hep şen şakrak olunsun istiyor ama konu ağır olunca drama bağlamaları normal tabi.




7TH GRADE CIVIL SERVANT


Bu dizi Koreantürk'te ilk 5 bölüm çevirmenliğine yardımcı olduğum bir diziydi. Büyük umutlarla başlamıştım ama 5 bölüm ancak dayanabildim. Bu diziyle Joo Won'un "reyting prensi" ünvanını da elinden alındı malesef.

Bence dizinin kötü olarak yorumlanmasının temel sebebi başrol kadındı. Bir kere, fazla yaş farkı vardı aralarında ve de kadının diğer bayan oyuncular gibi bir cazibesi yoktu. Belki de daha sevimli bir yüzü oynatmalılardı.





GOOD DOCTOR



Good Doctor, bir tıp dizisi. Diziyi izlerken o ağır hastane kokusunu içinizde hissediyorsunuz. Joo Won burada müthiş biçimde otistik bir çocuğu canlandırıyor ki benim kuzenim de bir otistik olduğundan diyebilirim ki izlediğim en iyi canlandırmaydı. Ben tıp dizilerinde çok sıkılıyorum belki bu sebeptendir, diziyi pek beğenmedim.






NAE IL'S CANTABILE







Bu dizi benim gibi klasik müziğe bayılanlar için biçilmiş kaftan. Burada başrol kızımızı yani Shim Eun Kyung'u görünüş itibariyle beğenmeyebilirsiniz çünkü yüzüne diğer estetik harikaları! gibi neşter değmemiş, gayet doğal. Normalde benden yaşça küçük kız ya da erkek oyunculara, deyim yerindeyse, kıl olurum. Ancak bu kız benden bir yaş küçük olmasına rağmen sevdiğim tek küçük oyuncu unvanını taşıyor.


Ben bu kızın Miss Granny filmindeki oyunculuğunu görmesem neden bunu oynatmışlar ki, derdim. Boşuna bu yaşta, o filmde başrol oynatmamışlar, kızın taklit yeteğine hayran kalmıştım. Filmi izlemeyenler için Lee Jin Ok'un da dizide kısa sürede olsa arz-ı endam ettiğini söyleyelim.





Bu dizinin orijinali Japon animesi sonra Japon dizisi olmuş ve yıllar yıllar sonra da Kore uyarlamış. Dizi görsel açıdan çok doyurucu geldi bana. Okulun dış görünüşü falan pek güzel. Müzik dehası Joo Won da beni benden aldı. O ne karizmadır, o ne boy postur öyle. :)

Dizide beğenmediğim tek nokta, oyuncuların yaş ortalamalarının düşük olması ve endamıyla dikkat çeken Joo Won dışında birinin bulunmaması. Ne bileyim herkes liseliymiş de içlerinde bir Joo Won üniversiteliymiş gibi kalmış. Özellikle yakınlaşma sahnelerinde gözümü kapattım ,elimde olmadan. Ne bileyim ikisinin de oyunculuğunu çok beğenmeme rağmen yakıştıramadım birbirlerine.


Başladığım yere geri dönmek gibi olacak ama daha endamlı bir başrol kızı oynatılabilirdi bu dizide. Çünkü bu kız daha zorlu roller için yaratılmış, ne bileyim belki dram türündeki bir dizide daha iyi bir iş çıkarabilirdi. Diğer oyunculara hiç değinmiyorum bile. Oyuncular daha büyük kişiler olsaydı dizi bence daha farklı yerlere giderdi.



Bu dizide kızın taktığı çanta, bayıldım buna...


Yoksa siz hala Joo Won'u izlemediniz mi? 

Yorumlar

Aslı Çınar dedi ki…
Cidden tek değilsin bende benzettim çağatay a benzeten var mı diye ararım şimdi gördüm
Unknown dedi ki…
ojakgyo'nun anlamı nedir ?Hangi dil ?İngilizce mi ?
Şimal yıldızı* dedi ki…
Merhaba. 오작교 ocaggyo korece bir kelime. Dizide çiftliğin ismiydi. Aslında Kore hikayelerine dayanıyor. Birbirinden ayrılan aşıklar gökyüzünde farklı yerlere gönderiliyor, sonra da bu iki aşığa acıyan kuşlar onlar kavuşabilsin diye bir yol yapıyorlar. Anlamı tam olarak "saksağan ve karga köprüsü" demek. Japonlarda da böyle bir hikaye var. Ben de tam versiyonunu bulursam paylaşırım belki bir gün blogumda. Teşekkürler hatırlattığınız için.