MISCHIEVOUS KISS SERİSİ

PLAYFUL KISS SERİSİ



"Playful (Mischievous) Kiss", Türkçe'ye "Hınzır veya Şımarık Öpücük" olarak çevirebileceğimiz Uzak Doğu'nun (Hana yori Dango gibi) oldukça popüler olan yapımlarından biri.





İlk olarak Japonya'da manga (yani Japon çizgi romanı) olarak 1990 yılında "Itazura Na Kiss" ismiyle yayın serüvenine başlamış. Sonrasında da animesi ve farklı farklı ülkelerde dizi versiyonları çekilmiş.




Aslında bu manganın konusu oldukça tipik, lisedeki okul birincisi imkansız aşkıyla evlenen saf kızın komik hikayesi. Ancak konunu işlenişi çok eğlenceli.



ITAZURA NA KISS (1996)




Manga, Japonya'da çok popüler olunca ilk dizi versiyonu çekilmiş. Dizi çok eski bir dizi olduğu için oyuncular biraz modası geçmiş geliyor insana ama birçok ülkede popüler olmuş bir yapımın ilk dizi versiyonunu izlemek güzel.

IT STARTED WITH A KISS (2005)




Serinin Tayvan'da uyarlanmış dizi versiyonunun birinci sezonu. Bu ilk sezon ikilinin evlenmeden önceki, lisedeki hallerini konu alıyor.


Burada In Time With You'da da oynayan ve benim bayıldığım oyuncu Ariel Lin de oynuyor. Başrollerimiz Ariel Lin ile Joe Cheng arasındaki uyum mükemmel.

THEY KISS AGAIN(2007)



Tayvan versiyonu It Started With A Kiss'in 2.sezonu. Burada ise, karakterlerin evlendikten sonraki tatlı halleri anlatılıyor.


Benim tüm uyarlamalar içinde favorim Tayvan'ınki. Ayrıca bu dizi en sevdiğim diziler arasında. Dizinin bölüm sayısı ve süresi uzun olduğundan hem yaşanan olaylar daha çok, hem de daha renkli. En iyi oynayan başrol erkek de Zhi Shu.:)

ITAZURA NA KISS ANİME(2008)

Dizinin Japon animesi versiyonu. Ben anime izlemekten zevk alamıyorum. Bana gerçekmiş hissi vermiyor. Çizgi film izlerken romantizmi nasıl hissediyorlar anlayamıyorum. İzlerken ne amaçlanıyor onu da anlamıyorum. Ama ileride çocuklarıma izletmek isterim tabi. :)

PLAYFULL KİSS(2010)




Bu manganın Kore versiyonu ve benim de bu seriyle tanışmamı sağlayan dizi.


Kore versiyonu birçok izleyici tarafından olumsuz eleştirilere maruz kaldı. Özellikle başrollerin oyunculukları beğenilmedi. Başrol namcamız Kim Hyun Joong'un robotumsu tavırları, mimiklerini neredeyse hiç kullanmaması eleştirileri haklı çıkarır cinsten.


Ben eleştirileri, senaryoda Kim Hyun Joong'a çok az replik verilmesine bağlıyorum. Çok az konuşturuyorlar, konuştuğunda da kısa sözler söylüyor. Bu yüzden izlerken Bak Sung Ju karakterinin gerçek duygularının ne olduğunu anlayamıyorsunuz. Dizideki en büyük eksiklik bu bence.

Oh Ha Ni'yi yani başrol kızımızı izlerken de sürekli gözlerimi kapattım. Kendimi onun yerine fazla koydum herhalde. Yaptığı salaklıklar çok sinir bozucuydu.


Benim en sevdiğim Kore dizilerden biri bu dizi. Ben bir Kim Hyun Joong hayranı olarak, bu diziyi eleştirirken çok da objektif davranabileceğimi düşünmüyorum.


İlk göz ağrım "Goong" yani "Düşlerimin Prensi" dizisinin de yönetmenliğini yapmış olan Hwang In Roi'un, bu dizinin de yönetmenliğini yapması bu diziyi ayrıca sevme nedenim.


Ve Kim Hyun Joong, diğer versiyonlardaki başroller arasında en en en yakışıklı başrol oyuncumuz. İnsanın izledikçe gözü gönlü açılıyor. :)


Dizide çalan tüm müziklerin özenilerek yapıldığı da çok belli.


Dizide çalan Howl'ın "Have I Told You" şarkısı için tık tık :)




One more time-Kim Hyun Joong




ITAZURA NA KISS-LOVE IN TOKYO (2013-2014)





Japonya'da ikinci kere çekilen dizi versiyonu. Japonya doymak bilmemiş tekrardan çekmek istemiş bu diziyi. Bu dizi, 2 sezon sürmüş ve bir de özel bölümü var.




Benim içlerinde en beğenmediğim dizi versiyonu bu. Çocuk yaşta bir kızı oynatmışlar. Onun yerine daha büyük bir kız oynasaydı belki beğenebilirdim.




KISS ME (2015)/ Rak Lon Jai Nai Klaeng Joob / รักล้นใจนายแกล้งจุ๊บ



Dizinin Tayland versiyonu. Başrollerini daha önce Full House'un yine Tayland versiyonunda oynayan ikili Aom Sushar Manaying ve Mike Pirath Nitipaisankul yer alıyor. Bu çift çok tatlı ve de çok güzel oynuyorlar.


Mike'ın civciv sarısı saçları başlarda çok komik geliyor ama ( koizora'yı anımsadım) sonra gözünüz alışıyor.

Bu versiyonda hikayede ufak değişikliklere gidilmiş, diğerlerinden farklı olarak karakterlerin çocukluk hallerine yer verilmiş ve bence daha anlamlı hale gelmiş dizi. Benim hoşuma gitti. Dizinin 2. sezonu da çekilecekmiş.



Bu diziyi uyarlamayan bir biz kaldık herhalde. Yakında el atarlar bizimkiler de.


Yoksa siz hala Playful Kiss serisini izlemediniz mi? :)

Yorumlar